Σεμινάριο Εισαγωγή στη Φιλοσοφία

Εγκεκριμένο Πρόγραμμα

Έναρξη: Οποτεδήποτε

Διάρκεια: 8 εβδομάδες

Γλώσσα: Ελληνικά

100% E-learning

Από την στιγμή που η τεχνητή νοημοσύνη μας απαλλάσσει από την αρμοδιότητα να ξέρουμε το σωστό, να γράφουμε το συνταγμένο και να ελέγχουμε το κοινώς λογικό, στο ανθρώπινο πνεύμα δεν περισσεύει παρα η αρμοδιότητα στο λάθος, το ασύντακτο και το παράλογο, τα οποία είναι έτσι και οι μόνες αποκλειστικές μας δυνατότητες.

Με άλλα λόγια έχουμε για πρώτη φορά την ιστορικά ανεπανάληπτη πολυτέλεια να μπορούμε να ασχοληθούμε με το αποκλειστικά ανθρώπινο, το οποίο κανένα ζώο εξορισμού και καμία AI (τεχνητή νοημοσύνη) εκ προγραμματισμού δεν ήταν και δεν θα είναι ικανό να αγγίξει. Γιατί ακριβώς η δυνατότητα στο λάθος, στο γλωσσικό σφάλμα και στο παράλογο ήταν ανέκαθεν το σήμα κατατεθέν του ανθρώπινου κατορθώματος, του πολιτισμού.

Τι ξέρουμε όμως για το λάθος, το γλωσσικό όριο και το παράλογο ;

Αλλιώς, πόση δύναμη έχουμε για νέο λάθος, λογικό, γλωσσικό ή νοηματικό ;

Για αυτήν την δύναμη δεν υπάρχει εγκατάσταση εφαρμογής στο κινητό μας, υπάρχει όμως ένα κλάσμα το οποίο μπορούμε να εγκατασπείρουμε μέσα μας.

Αυτό κλάσμα έχει στον αριθμητή τον κλασικό πολιτισμό και στον παρονομαστή την φιλοσοφική προδιαγραφή.

Το πρόβλημα είναι ότι η σπορά ενός τέτοιου κλάσματος απαιτεί καλλιέργεια και αυτό δεν γίνεται με το πάτημα ενός φορτισμένου και ηλεκτρικού κουμπιού αλλά με τον ηλεκτρισμό της ζωντανής μαθητείας.  

Οχτώ σεμινάρια γύρω από την φιλοσοφική προδιαγραφή και μια σχέση μαθητείας για να ξεχωρίσεις μέσα σου αλλά και έξω σου το τεχνητό από το αυθεντικό εαυτό και σκέψη σου.

Σεμινάριο Δημοσιογραφίας citycampus.gr

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Εισαγωγή στην Φιλοσοφία »

1) Eίναι γραμμένο με μοναδικό αξιολογικό και μεθοδολογικό ζητούμενο το έμπρακτο αποτύπωμα στην σκέψη και την δράση αυτού που θα το παρακολουθήσει.

Τα πράγματα χάνονται και βρίσκονται στον τρόπο σκέψης.

«Πρώτα νικάμε και μετά πολεμάμε » γνωμικό Σαμουράι.

Επειδή λοιπόν στον λόγο νικιούνται τα πράγματα, δηλαδή στην γλώσσα, την λογική και την έννοια, μόνο η ξεκάθαρη διάκριση και εξάσκησή τους μπορεί να μας θρέψει και να μας εξοπλίσει με εκείνο το αίσθημα σιγουριάς που απαιτεί από το καθετί τον λογικό έλεγχο, δηλαδή την απλότητα.  Γιατί μόνο με την απαίτηση της λογικής απλότητας μπορούμε να βρούμε το θάρρος και την αυτοπεποίθηση να διαχειριστούμε πολύπλοκα και σύνθετα δεδομένα, σε όποιον τομέα και αν δραστηριοποιούμαστε.  

2) Ακριβώς λοιπόν επειδή η μαθητεία αυτή είναι εστιασμένη στο παραπάνω ζητούμενο, αυτό την αναγκάζει σε μια δεύτερη καινοτομία, μεθοδολογική. Δεν παραθέτει, δεν ξεδιπλώνεται εγκυκλοπαιδικά, δεν εξηγεί αόριστα διαφορετικές κατευθύνσεις στον άπειρο ορίζοντα, αλλά παρουσιάζει αναλυτικά, συνθέτει με βάση συγκεκριμένα προβλήματα ώστε συνοπτικά να φτάσει κάπου ορισμένα.  

Έτσι οι συμμετέχοντες ταυτόχρονα εξοικειώνονται στον χειρισμό τόσων των εργαλείων όσο και στον τρόπο χειρισμού μιας πυξίδας που έκτοτε θα μπορεί να τους βοηθά να προσανατολιστούν έναντι όποιου περιεχομένου.  Αντί ο συμμετέχων να παρακολουθεί διαφορετικά σεμινάρια διάσπαρτης φιλοσοφικής ύλης  (π.χ. Σεμινάριο εισαγωγής στη Λογική, Σεμινάριο Μεθοδολογίας, Σεμινάριο εισαγωγής στην Ηθική, στην Αισθητική, την Επιστημολογίας, Ρητορική κτλ.) αντί να ψάχνει αποσπασματικά πληροφορίες στο διαδίκτυο (πολύτιμες ως πληροφορίες, όμως διασπαστικές ως προς το νόημα, την αξία της κάθε θεματικής ή του κάθε προβλήματος ), εδώ έχει μια πρωτότυπη ευκαιρία να έχει μια εμπειρία εισαγωγικής συνθετικής παρουσίασης της φιλοσοφικής ύλης, χωρίς κανένα προαπαιτούμενο προηγούμενης εξοικείωσης με τα θέματα αυτά, με προπαρασκευαστική παρουσίαση των προϋποθέσεων και των προαπαιτούμενων εργαλείων, με συγκεκριμένο ζητούμενο και με την δυνατότητα εξατομικευμένης ανατροφοδότησης και προσωπική καθοδήγησης από τον ίδιο τον διδάσκοντα.

Τέλος, τα μαθήματα είναι ασύγχρονα, κάτι που δίνει στον συμμετέχοντα μεγάλη ευελιξία όσον αφορά την παρακολούθησή τους και την παράδοση των εργασιών.

Το σεμινάριο – εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Εισαγωγή στην φιλοσοφία»  βασίζεται στην  ασύγχρονη εκπαίδευση, μέσω εκπαιδευτικών βίντεο. Η ασύγχρονη εκπαίδευση βοηθά τον σπουδαστή να παρακολουθήσει το σεμινάριο από όπου και αν βρίσκεται, σύμφωνα με τον δικό του ρυθμό, και το σημαντικότερο, με όλο τον χρόνο να αναλογιστεί πάνω στο νέο περιεχόμενο και τρόπο σκέψης.

Το σεμινάριο είναι γραμμένο με τρόπο ώστε ο σπουδαστής να εξοικειώνεται σε κάθε στιγμή με έναν τρόπο προσέγγισης ο οποίος αναπτύσσει ανακλαστικά τα οποία καλείται στο τέλος να μπορεί να εφαρμόσει από μόνος του. 

Σε κάθε ενότητα εμβάλλονται μια λίστα προβλημάτων στα οποία ο απόφοιτος μπορεί να εξασκηθεί πρακτικά με την συνακόλουθη εξατομικευμένη ανατροφοδότηση και καθοδήγηση από τον διδάσκοντα.

Το σεμινάριο – εκπαιδευτικό πρόγραμμα αποτελείται από 8 ενότητες ασύγχρονης διδασκαλίας.

Ο εκπαιδευόμενος μπορεί να ακολουθήσει τον προσωπικό του ρυθμό στην παρακολούθηση.

Οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα επικοινωνίας με τον διδάσκοντα για επίλυση αποριών, παράδοση εργασιών και συζήτηση επί του περιεχομένου.

Συγκεκριμένα οι ακαδημαϊκές ενότητες είναι οι εξής:

  1. Ορισμός πεδίου (Το στοίχημα του σεμιναρίου, Τι ψάχνουμε; Πώς θα δουλέψουμε;):
  • Ερωτήματα και ζητούμενα σεμιναρίου/
  • Μεθοδολογία δομικά εργαλεία /
  • Εισαγωγικές παρατηρήσεις

 

  1. Τρόποι εισαγωγής στην φιλοσοφί:
  • Οδηγός αναφοράς και προαπαιτούμενων για την εισαγωγή στην φιλοσοφία
  • Τι είναι το κλασικό;
  • Ιστορική προσέγγιση (ιστορία της σκέψης : ποίηση, λογοτεχνία, δίκαιο, επιστήμη, φιλοσοφία) /
  • Εννοιολογική προσέγγιση (θεμελιώδη ερωτήματα)
  • Φιλοσοφικές αναφορές (μοντέλα βασικών εργαλείων)

 

  1. Επιστημολογία – Γνωσιoθεωρία:
  • Θεωρία της γνώσης
  • Τρία ναρκισσιστικά πλήγματα
  • Απόδειξη, Υπόθεση, Ερμηνεία – Λάθος, ψευδαίσθηση
  • Εφαρμογή: Ο μύθος του σπηλαίου, Πλάτων

 

  1. Υποκείμενο:
  • Από το άγνωστο – Πάνω στο άγνωστο – Μέσα
  • Τι είναι το μοντέρνο;
  • Συνείδηση – Ασυνείδητο
  • Εφαρμογή: Freud
  • H φιλοσοφία ως θεραπεία / Θεωρία της ευτυχίας

 

  1. Μεταφυσική – Φιλοσοφία της θρησκείας:
  • Ιστορία του Νοήματος/ η πραγματικότητα και το πραγματικό
  • Θεωρία της αλήθειας
  • Αίσθημα και σκέψη
  • Ιστορία του Θεού
  • Εφαρμογή: Η φιλοσοφία της υποψίας: Marx, Freud, Nietzsche

 

  1. Ηθική:
  • Ηθικές θεωρίες και σύγχρονα ερωτήματα ηθικής
  • (Αριστοτέλης, Στωικοί, Επικούρειοι,  Σπινόζα, Κάντ, Χέγκελ, Νίτσε, Βίτγκενστάιν, Σάρτρ)
  • 1η προσέγγιση έννοιας ελευθερίας
  • Αίσθημα – Χαρακτήρας
  • Εφαρμογή: 5 τρόποι ηθικής ματιάς
  • Η αυθεντικότητα, ο χρόνος

 

  1. Πολιτική Φιλοσοφία:
  • Βασικές έννοιες, θεωρίες εξουσίας,
  • Η ανταλλαγή: Marx – Smith, Θεωρία του πλούτου
  • Φιλοσοφία του Δικαίου και Ελευθερίας
  • Εφαρμογή – κείμενο – ερμηνεία: Πλάτων, Πολιτεία

 

  1. Αισθητική:
  • Από το Κάλλος στο Αισθητικό/ το όμορφο και το υψηλό/ το ωραίο και το γούστο
  • Το ευχάριστο, το απολαυστικό και  το συγκινητικό/
  • Τέχνη – Τεχνική: Heidegger, του Habermas, Simondon
  • Ιστορία του ωραίου/ 3 στιγμές κριτικής του ωραίου
  • Αριστοτέλης/ Κάντ/ Χέγκελ
  • Εφαρμογή: Ολλανδική τέχνη 17ου
  • Η καινοτομία, το νέο, η ανανέωση και η ικανότητα να νιώθουμε τα αισθήματά μας.

Εβδομαδιαίες Ασκήσεις

Για την κάθε ενότητα περιλαμβάνονται προβλήματα από τράπεζα θεμάτων για την εμπέδωση και κατανόηση του περιεχόμενου που παρουσιάστηκε.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από τη Διάδραση – Ινστιτούτο Μελέτης της Ανθρώπινης Συμπεριφοράς.

Το Σεμινάριο – Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Εισαγωγή στην Φιλοσοφία» μπορούν να παρακολουθήσουν: Όλοι!

Το σεμινάριο είναι γραμμένο με την παιδαγωγική και μεθοδολογική υπόθεση ότι ο υποψήφιος δεν έχει καμία απολύτως προπαίδεια με το θέμα και ακόμα και αν έχει κάποια, η συγκεκριμένη σπουδή αποσκοπεί στο να τεθεί επιτακτικά το ερώτημα: Tι πραγματικά ξέρω απο αυτό που ξέρω;

Λίγο πιο εξειδικευμένα όμως, το παρόν εκπαιδευτικό πρόγραμμα μπορεί να απευθύνεται σε:

– Φοιτητές οποιασδήποτε ειδικότητας που επιθυμούν να αποκτήσουν εξοικείωση με το φιλοσοφικό θεμέλιο της επιστήμης, του πολιτισμού καθώς και τα κλειδιά ουσιαστικής πρόσβασης στην κλασική γραμματολογία, ώστε από τη μια να ενισχύσουν τις επιδόσεις τους (προσωπικές και ακαδημαϊκές) εντός της σχολής και από την άλλη, να έχουν ένα σημαντικό και πιστοποιημένο επιπλέον προσόν που θα τους προσφέρει προνομιακή θέση όπου και αν χρειαστεί να παρουσιαστούν επαγγελματικά.

– Εκπαιδευτικούς που θέλουν να εμβαθύνουν τις μεθόδους διδασκαλίας τους ή να κατανοήσουν βαθύτερα το θεμέλιο του αντικειμένου τους και να αποκτήσουν την δεξιότητα να δείχνουν τις προεκτάσεις και να ενοποιούν το ορισμένο αντικείμενό τους με το σύνολο του πνευματικού και υλικού κόσμου.

– Οποιονδήποτε ενδιαφέρεται να προωθήσει ή να εξελίξει τη δουλειά του έχοντας την εισφορά της φιλοσοφικής σκευής.

– Άτομα που έχουν ήδη μια φιλοσοφική εξοικείωση και ευαισθησία και θέλουν επιτέλους οργανωμένα και μεθοδικά να επιχειρήσουν μια ουσιαστική σχέση με την φιλοσοφία είτε για προσωπικούς λόγους είτε για επαγγελματικούς ή ακαδημαϊκούς λόγους.

– Άτομα που δεν έχουν καμία σχέση με τον φιλοσοφικό κόσμο, την λογική και νοηματική ανάλυση (για παράδειγμα προέρχονται από σχολή εντελώς διαφορετικού πεδίου) και ενδιαφέρονται να αλλάξουν προσανατολισμό καριέρας. Το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα θα μπορέσει σε αυτή την περίπτωση να αποτελέσει το μεταβατικό στάδιο αλλαγής προσανατολισμού της καριέρας τους.

– Και προφανώς σε ανθρώπους οι οποίοι δραστηριοποιούνται στον χώρος της έρευνας, της νομικής, της πολιτικής, των επιχειρήσεων, της τεχνητής νοημοσύνης των εκδόσεων, της τέχνης και του πολιτισμού.

Το σεμινάριο είναι έτσι οργανωμένο ώστε να έχει μεθοδολογικό και παιδαγωγικό ζητούμενο τον φιλοσοφικό τρόπο. Αυτός αποσκοπεί σε μια νέα συνήθεια και εξοικείωση της επεξεργασίας κάθε ερεθίσματος εις τρόπον ώστε το πνεύμα ξεκάθαρα να μπορεί να διακρίνει και να αναλύει διακριτά το πληροφοριακό περιεχόμενο κάθε ερεθίσματος προς εξέταση, την λογική του στερεότητα και το νοηματικό του θεμέλιο ως τρείς ξεχωριστούς πυλώνες κάθε σκέψης.  Έτσι ο απόφοιτος θα γίνει μάρτυρας ενός τρόπου προσέγγισης τον οποίο θα πρέπει μετά το πέρας σεμιναρίου να μπορεί να τον εφαρμόζει και μόνος του. 

Οι απόφοιτοι του Σεμιναρίου – Εκπαιδευτικού Προγράμματος:

Θα είναι σε θέση να αναπτύξουν την κρίση τους χωρίς να επηρεάζονται από την κριτική τους έξη να προβάλουν την συνήθεια τους σε αυτό που κάθε φορά εξετάζουν.

Ένας τέτοιος αναβαθμός θα τους επιτρέψει να έχουν πραγματική πρόσβαση σε σύνθετα δεδομένα καθώς η ικανότητα τους να αναλύουν πλέον πολύπλοκες ιδέες θα επιτρέπει την διεύρυνση της οπτικής, την κατανόησης και την πραγματική αξιοποίηση του συνόλου των πνευματικών τους δυνάμεων.

Η αναλυτική και συνθετική διάσταση στην επεξεργασία των σκέψεων του θα τους επιτρέψει την καλύτερη και ακριβέστερη έκφραση των επιχειρημάτων και των ιδεών τους με σαφήνεια, συνοχή και ακρίβεια λόγου.

Είναι ακριβώς αυτή η νέα σιγουριά για το τι είναι αυτό που έχω απέναντι μου και πως διακρίνω μέσα μου τα επίπεδα και τα περιθώρια ανάλυσής του, που διαστέλλει και τελικά κινητοποιεί στο μέγιστο την πραγματική δημιουργικότητα με την έννοια της καινούργια αλλά και καινοτόμου σκέψης.

Επαγγελματικά οι απόφοιτοι θα είναι σε θέση να:

να εκφράσουν έναν καινούργιο λόγο τόσο στον χώρος εργασίας τους, όσο και στα ενδεχόμενα ερευνητικά τους ενδιαφέροντα.

έχουν μια πολύτιμη προσθήκη στο βιογραφικό τους που θα ενισχύσει τις πιθανότητες διάκρισης στον εργασιακό τομέα, καθώς η λεπτομέρεια της διαφοράς που κάνει η φιλοσοφική προδιαγραφή αφήνει το αποτύπωμα μιας λεπτότερης και υψηλότερης υποψηφιότητας.

εκκινήσουν με σταθερά και σίγουρα βήματα, την δημιουργία δικών τους πνευματικών περιεχομένων.

αλλάξουν σταδιακά προσανατολισμό καριέρας, σε περίπτωση που το επιθυμούν. Ακόμα κι αν προέρχονται από φαινομενικά ασύνδετους κλάδους, το σεμινάριο αποτελεί τον σύνδεσμο- κρίκο που αναζητούν για να προχωρήσουν σε ένα νέο επαγγελματικό βήμα καθώς η φιλοσοφική σκευή συνιστά εξορισμού τον παρονομαστή που παντρεύει και συνδυάζει το σύνολο της ανθρώπινης δραστηριότητας.

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος λαμβάνετε πιστοποιητικό από το academy.careerandstudies.gr.

Αν σας ενδιαφέρει το σεμινάριο – εκπαιδευτικό πρόγραμμα, συμπληρώστε την φόρμα επικοινωνίας που ακολουθεί ή στείλτε μας mail στο:

academy@careerandstudies.gr

με την ένδειξη: “Εισαγωγή στη Φιλοσοφία”